Kurs programowania w Androidzie

Nawet w warsztacie czasem potrzebny jest smartfon

Kto z Was nie lubi pojazdów RC? Do kupionych dostajemy pilota, a jak sami robimy robota? Możemy zrobić i aparaturę, ale uniwersalnym podejściem będzie sterowanie przez aplikację.

W ciągu 16 godzin nauki programowania aplikacji na Androida dowiecie się wszystkiego od podstawowych zagadnień do sposobów komunikacji z systemami wbudowanymi dzięki technologii Bluetooth. Nie jest wymagana znajomość Javy. Wystarczy, że mieliście wcześniej styczność z programowaniem w dowolnym języku. Jesteście gotowi rozpocząć ścieżkę prowadzącą do Android Developera?
 

 

Z czego składa się kurs?

4 dni, 16 godzin zegarowych

Wyżywienie

Pisanie własnych aplikacji

Programowanie w Androidzie

 

Właściwie to po co?

Warto nauczyć się programować w Androidzie ze względu na ogromne zapotrzebowanie aplikacji w tym języku. Dzisiaj Android to nie tylko telefony, ale również telewizory, smart zegarki i wiele więcej. Osoba posiadająca taką umiejętność nie ma problemu ze znalezieniem bardzo dobrej pracy. Dodatkowo znając chociażby podstawy języka Java można tworzyć proste nieskomplikowane, ale efektywne aplikacje do interakcji z robotami. Podczas tego kursu skupimy się głównie na tym zagadnieniu.

Pierwsza aplikacja na smartfona

Na początku trzeba zacząć od podstaw, czyli stworzeniu Waszego pierwszego projektu w Android Studio. Wybierzecie na jakim telefonie chcecie testować aplikację, z którymi wersjami systemu ma być kompatybilna. Prześledzicie cykl życia aplikacji - ważną rzecz ze względu na optymalizację telefonu.

Wasz nowy program do pracy

 

Tworzenie Interfejsu Użytkownika UI

Zaraz po prawidłowo napisanym kodzie, a może i nawet na równi z kodem, bardzo ważny jest Interfejs Użytkownika, tak zwany UI (User Interface). Google przez lata wypracowało pewien standard i wzór wyglądu aplikacji. Dzięki temu użytkownik widząc po raz pierwszy menu główne wie jak korzystać z programu. Ponieważ jest on intuicyjny i dostosowany do ogólnie przyjętej normy. Suwaki, przyciski, pola tekstowe? Podczas kursu nauczymy Was jak z nich korzystać.

Wygląd aplikacji jest niezwykle ważny




Logika i interakcja w aplikacji jednoekranowej

Nie ważne jak prosta byłaby aplikacja to zawsze zaszyta jest w niej pewna logika. Wystarczy pojedyncza instrukcja warunkowa. Złożone aplikacje wymagają ich o wiele więcej. Przy spełnieniu warunku coś powinno się wydarzyć. Dlatego pierwszy program jednoekranowy nauczy Was jak zaimplementować najważniejsze mechanizmy potrzebne do działania aplikacji. Pokażemy to na przykładzie gry losowej. Gdy obstawiony wynik będzie zgodny z wylosowaną liczbą to następuje zwiększenie liczby punktów, a w przeciwnym wypadku zmniejszenie. Niby prosta rzecz, ale jest niezbędna do zrozumienia podstaw i napisania kolejnych programów.
 


Wykorzystanie Android Fragments

Poznamy zagadnienie Android Fragments, czyli szeroko wykorzystywanej metody umieszczania widoków w obrębie jednego ekranu. Elastyczność i modularność to rzeczy, którymi powinna cechować się każda dobrze napisana aplikacja na platformę Android. Dzięki Fragments możemy w prosty sposób rozdzielić logikę wielu widoków ułatwiając pracę dewelopera.

 



Rozpocznijmy komunikację - aplikacja Bluetooth

Nadszedł czas na trzecią i jednocześnie najciekawszą aplikację tego kursu. Przyswojoną przez Was wiedzę wykorzystacie w prawdziwym projekcie. Mianowicie napiszecie aplikację do komunikacji z robotem opartym na Arduino, aby nim sterować oraz odczytywać wysyłane dane. Nie martwcie się. Robot będzie już wcześniej zaprogramowany. Od tego są inne warsztaty ;)
Dowiecie się na czym polega komunikacja Bluetooth, dlaczego jest tak chętnie wykorzystywana oraz jak najszybciej rozpocząć pracę w tym standardzie.
 



Zaawansowane wykorzystanie elementów UI

Pierwsze aplikacje wykorzystywały niezbędne minimum Interfejsu Użytkownika. Jest to o wiele bardziej zaawansowane narzędzie, które użyjecie w większym stopniu podczas aplikacji komunikacyjnej.


Nowa szata graficzna i menu boczne

Nauczycie się wykorzystywać Drawables do stworzenia szaty graficznej, która odróżni Wasz projekt od innych. Dodatkowo, aby w prosty sposób przechodzić między ekranami, stworzycie menu boczne, które będzie wysuwane na zawołanie. Po co ma przez cały czas być widoczne. To wszystko wpłynie na końcową jakość aplikacji.

 

Projektowanie interfejsu komunikacyjnego i zapis do bazy danych

Każdy rodzaj komunikacji ma ustalony standard, którym wysyła i odbiera dane. Dzięki temu osoby, lub roboty, spodziewają się formy otrzymanej wiadomości i nie tracą czasu na jej dekodowanie. Są to tak zwane ramki komunikacyjne. Podczas kursu stworzycie najprostszą z możliwych, np. tekst wiadomości + wartość całkowita. Mając ustaloną ramkę można dostosować w Arduino, by nasłuchiwał tego typu komend.
Oczywiście wszystko zostanie zapisane do bazy danych.

setContentView(R.layout.activity_main);
mPlanetTitles = getResources().getStringArray(R.array.options);
mDrawerLayout = (DrawerLayout) findViewById(R.id.drawer_layout);
mDrawerList = (ListView) findViewById(R.id.Left_drawer);

Po naszym kursie tego typu zapis nie będzie dla Was czarną magią


Wyświetlanie komunikatów

Wysyłanie informacji do robota, np o sterowaniu to dopiero jedna strona medalu. Jeżeli przykładowy robot ma za zadanie odczytywać temperaturę, natężenie światła lub jeszcze inne wartości to najprawdopodobniej będzie potrzebował tych danych operator. Dlatego aplikacja, którą stworzycie będzie również wyświetlała komunikaty.



Detekcja zdarzeń

Tak się składa, że do detekcji Android ma specjalne narzędzia. Jednym z nich jest Listener. Zarządza zdarzeniami i pozwala na natychmiastową reakcję ze strony pilota w przypadku zagrożenia lub innego ważnego komunikatu.
 


 

Co zyskujecie kończąc kurs?

Doświadczenie w programowaniu aplikacji mobilnych

Umiejętność myślenia obiektowego

Certyfikat Android Developera

Koszulkę Akademii Mikrobot

 

Jeśli myśleliście kiedyś o wybraniu ścieżki programisty albo przydałaby się Wam aplikacja do starowania robotem, domem, czymkolwiek, a nie ma odpowiedniej w Google Play to ten kurs jest zdecydowanie dla Was! Podczas tych 16-tu godzin przyswoicie spore ilości materiału, napiszecie kilka programów i zdążycie przyswoić materiał dzięki formie 4 dni po 4 godziny. Tę wiedzę i umiejętności wystarczy później przekuć w kolejne projekty, które utrwalą to wszystko i pozwolą Wam z dumą powiedzieć, że jesteście warci pracy w firmie IT. Nam pozostaje trzymać za to kciuki :)

Informacje końcowe

  • Zajęcia odbywają się w sobotę i niedzielę. Kurs jest rozłożony na 4-godzinne spotkania w ciągu dwóch weekendów. Całość kosztuje 396 zł;
  • Adres to Dąbrowskiego 79. Spotkacie nas na 11-tym piętrze wieżowca Omega;
  • kurs jest przeznaczony dla osób, które wcześniej miały styczność z programowaniem;
  • każdy pracuje indywidualnie;
  • w wiadomości do prowadzącego podajcie rozmiar koszulki;
  • na zajęciach zaopatrujemy w laptopy. Wymagany jest jednak od Was smartfon z Androidem w wersji przynajmniej 4.0
Pamiętajcie, że możecie uzyskać zniżkę zapraszając znajomych ;) Więcej tutaj.

W razie pytań piszcie lub dzwońcie:
mail: p.bacala@mikrobot.com.pl
telefon: 667 479 670

Akademia Mikrobot

NAJBLIŻSZE TERMINY KURSÓW:

Brak dostępnych terminów dla wybranego kursu!